HTML

Frady Endre

Frady Endre agymenései és elmeviharai többnyire kínrímes mélylírában...

Friss topikok

  • Frady Endre: A mellékelt illusztráció a NASA eltitkolt időgépének kamerájával készült. /F.E./ (2022.08.19. 13:13) Tébolyult tatár trakta
  • Frady Endre: "Jégkorszakalkotó!" /Jenő, a jeti/ :) (2022.07.01. 15:40) Jégkorszak
  • Frady Endre: @Cruz: Pár perce léptem be a netre - ma szabin voltam, nem foglalkoztam ilyesmivel - és a két lege... (2022.06.15. 18:42) Magyarország-Anglia 0-4 (0-0)
  • Frady Endre: Vajon, ez a komment olvasható, he? :) (2022.04.13. 12:07) Szél süvít...
  • Frady Endre: Írok kommentet, mert kiváncsi vagyok, hogy megjelenik-e... :) (2022.04.06. 14:19) Választások utáni szonett

Hőguta

2017.06.21. 15:55 Frady Endre

hoguta_170621.jpgGutul a hő, egyre gutul,
Ám a csúcson még nem jut túl,
Hanem halad feljebb egyre,
Hetven celziuszos hegyre.

Növekszik a hő, a hőő, hőőő…
Röhög rajtunk: höhö-hőhő!
S néhány UV löket után
Kánikulaként üt gután!

Szikkad a föld, csak só meg szik,
Népünk párologva fekszik,
S izzadt Kaszás tunyán arat…
Hű, de rühellem a nyarat!

 

Jaj, költő bácsi, ne tessék már nem szeretni a nyarat! Én úgy imádom, amikor a családdal levonatozunk Rekettyés Alsóra és egész nap csak pancsolunk a langyosra pisilt Balcsiban! Jaj, úgy élvezem én a strandot!” /Dögönyei Dönci, a Nagyhányássy-Akvaparkhy Hüttyő Általános Tanintézet (NAHÁT) 3.c osztályos tanulója/

„Mi van panelprolikám, nincs otthon légkondi?! Ugye milyen jó lenne levágni a maga emeletét és kertes házat csinálni belőle?! Ott aztán hűsölhetne a vetrece árnyékában és hallgathatná a náditilinkó dalát! Merjen egyszerű lenni!” /Vasbeton Vigorc, a Lakhatást Univerzáló Központ (LUK) panelracionalizációs főelőadója/

„Nem mondom, hogy nem fájt, de legalább gyorsan túlestünk rajta, nem?! A csekély hőkésleltető képességű panelok lebontási kampányturnéjának főcímdal-nemzethalálvíziójában az Alkotó tevőlegesen is megkezdi a panelek szakszerű lebontását, majd a helyüket behinti ródsóval. E fiúból tananyag lesz, akárki meglássa!” /F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/

„Sok mélyütés után az utolsó két sor egész elviselhető. Volt benne értékelhető rész, nem sok, de ez is valami. Ahogy egy dakota közmondás tartja: Gyerünk, csináljuk meg...” /P. Gergő, a költő reál végzettségű mérnökkollégája/

„Mivel melegben a testek kitágulnak, így kellő hő hatására Magyarország is megnő és újra Nagy-Magyarország lesz! A trianoni határaink eléréséhez számításaim szerint körülbelül 627°C hőmérséklet szükségeltetik. Igaz, hogy belepusztulunk, de régi dicsőségünk csak megér ennyit!” /Szittya Szomor, nyereg alatti húspuhító kisiparos/

„Tényleg sokat érek, mert hatalmas vérdíj van rám kitűzve amiatt, hogy Zalán átfutva késeltem az éji homályban.” /Régi Dicsőség, szökésben lévő nemzetbiztonsági őr/

„Gutul! Milyen gyönyörű új szó, gyerekek! Gutul a hő! Az a hő, melynek növekedését vizualizálva a Költő új dimenziókba ragadtatta magát! Az őszi születésű poéta őszinte nyárutálatának jól kézben tartott fatalizmusa és rezignált eufóriája – nem, Szotymándi fiam, nem EU-fóbiája! – szóval mindez együtt és persze külön-külön is új távlatokat gerjeszt, sőt ösztökél! Nem, Szotymándi, ez nem a Halloween, nem az ősz töke! Add ide az ellenőrződet és a holnapi fogadóórára apád-anyád idejöjjön!” /Eukaliptusz Euzébióné E-útdíj Eutanázia, a Dilajossy Igric Szak-Közép Oskola (DISZKO) magyartanára és maszek eukarióta tenyésztő/

„Gutul, mi?! Gutul! Áááá!!! Hő, hőő, hőőő, höhöhöhő, he?! Ááááá!!! Nem, anyám, nem vesztem meg, csak hivatalból Frady Endrét olvasok és pszichoszomatikusan fájok! Hű, de rühellem a versét!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„A gutul nem Frady Endre találmánya, hanem egy ősmagyar szó. Egy talán kevésbé ismert nyelvemlékünkből, a Mocsárdi Budiépítő Kézikönyvből származik: Mugura gutul uszta verdeng hungrica liptya! Innen került Batu kán közvetítésével a mongol nyelvbe, ahol a vécére nem gyalog sietők lovaglócsizmáját hívják gutulnak. Lásd a fenti képet!” /Dr. Henyevészi Hököny, a Gót-Urdu-Türkmén-Ugor Lingvisztika (GUTUL) tanszék docense/

„Amikor itt Texasban kifekszem napozni, az UV sugarak szörnyet halnak, ahogy fénysebességgel nekicsapódnak a hasfalamnak.” /Chuck Norris/

21 komment

Címkék: nyár kaszás kánikula hőguta szik UV sugár celziusz gutul

A bejegyzés trackback címe:

https://fradyendre.blog.hu/api/trackback/id/tr4612611511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsipkeRózsa 2017.06.21. 16:36:41

Jobb a meleg nyár, mint a hideg tél.

Írásodhoz kívánkozik:

www.youtube.com/watch?v=emht2dDOKCs

Xilit 2017.06.21. 17:19:58

Elállt minden lélegzetem,
nyelek, és nem fékezhetem
szóhoz jutni nem bíró,
viaskodó, vívódó
érzéseim: hogyha Frady Endre lehetnék!

De nem vagyok.:(

Hát dobjál meg egy Utassal,
had iszom meg kedvszegetten!

Zárójelben teszem hozzá,
hogy a Bambit nem szerettem.

Bezzeg az Utas, az úton lévők szent itala, de ezt csak Csendes Donné, született Zaj Zója értheti.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.23. 16:45:04

@CsipkeRózsa: Azt hiszem, ezért kedvelem inkább a se hideg, se meleg átmeneti évszakokat. :)))
Az a link ilyen hőségben emberkínzásnak minősül. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.23. 16:49:14

@Xilit: Sajnos nem emlékszem sem a Bambira, se az Utasra, pedig kisgyerekként elvileg ihattam is akár... :)

Xilit 2017.06.24. 07:58:46

@Frady Endre:

Lásuk csak: 53-ban születtem, 12-13 évesen még ezt ittam a Balcsin. Csatos üvegben forgalmazták, a Bambi málnaszerű valami volt, az Utas pedig citromos, limonádészerű, hasonló, mint később a Traubisoda, de nem olyan. Ja, és buborékosak voltak.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.26. 09:27:29

@Xilit: Mivel én '65-ös vagyok, így akkortájt születtem, amikor te 12 évesen ittad a Bambit a Balcsin. Én akkoriban anyatejet ittam, bár lehet, hogy az tartalmazott Bambit. Már nem emlékszem... :)

Xilit 2017.06.26. 23:05:02

@Frady Endre:

Rögtön gondoltam, hogy Bambi szelídségét az anyatejjel szívtad magadba, másként nem is történhetett.:)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.27. 09:59:10

@Xilit: Arra emlékszem, hogy még egyetemistaként írtam az alábbi kétsorost:
Szól a harang: bimm-bamm,
Megiszom a Bambimm.
:)

Xilit 2017.06.27. 17:08:50

@Frady Endre:

Te is korán érő típus vagy.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.28. 09:20:19

@Xilit: Pontosabban korán kelő, aki még most is érik... :)

Xilit 2017.06.29. 07:18:22

@Frady Endre:

Azért abban a kétsorosban megmutatkozott zsenialitásod csírája.
Bimm-bamm, Bammbimm - ahogy kondul a harang, s közben csillámlanak a málna pezsgő kis buborékai: Fellini sem tudná érzékletesebben megjeleníteni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.29. 09:58:50

@Xilit: :)))
A kiömlött málnát Fellini
Harangszóra fogja felinni?
:)

Xilit 2017.06.29. 10:10:00

Vagy inkább kér egy rongyot,
ha Giulietta ráorront.

Mert micsoda dolog az, kérem,
hogy Fellini szürcsöl a téren?

Megnéztem, 50 évig voltak házasok, Fellini eltávozott '93. októberében, Giulietta követte '94. márciusában.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.30. 11:23:13

@Xilit: Szégyen ide, szégyen oda, szerintem én egyetlen Fellini filmet sem láttam teljes egészében, csak részleteket belőlük. Pl. az Édes Élet-ből annyit, amennyit a Csinibaba c. filmben mutattak. Sorry, de ez kimaradt az életemből...
MONNYAKLE?! :)

Xilit 2017.06.30. 20:20:04

@Frady Endre:

Kedves Endre, zsigereimben érzem kínzó komplexusát, biztosíthatom föld-középpontig érő együttérzésemről, de LEMONNYAKlásához, kérem szíves megértését, nem járulhatok hozzá.
Nem, nem és nem. Küzdjön, és bízva bízzon! Vagy hízzon, tudásban, természetesen, vagy ahogy tetszik.
No.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.03. 14:30:44

@Xilit: Tehát a lemondásom NEM ENG.! Megnyugodtam... :)))
Ha az a nagy kő a szívemről nem a lábfejemre gördült volna le, nem is üvöltenék... :)))

Xilit 2017.07.04. 18:20:42

@Frady Endre:

Üvöltsél csak, ha úgy könnyebb,
s töröld szorgosan a könnyed,
csíz, és hass úgy, mintha könnyed
lennél, szikla el, s nem görnyed
hátad, fásli nyugtatgassa lábad.

Gyógyítsd meg magad,
gyógyítsd meg magad,
ha senki nincs, ki meggyógyítson,
gyógyítsd meg magad!

Szólj, ha már jobb!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.05. 11:34:10

@Xilit: Jobb már a bal, de nem bal a jobb. Milyen érdekes, ugye? :)

Xilit 2017.07.05. 20:22:53

@Frady Endre:

Csak pislogok, amikor a jobbot balnak titulálják.
Azt mondod, jobb már a bal?

Xilit 2017.07.05. 20:25:41

Ó, álmodik a nyomor, nem is úgy értetted, ahogy én első olvasatra.
Hanem úgy, hogy jobbos már a bal. Szólj, ha mégis jobb az első gondolat.:)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.07. 10:24:57

@Xilit: Már magam sem értem... Tükörben nézve állandóan felcserélődik a jobb és a bal.
A seregben mindenesetre fontos volt tudni melyik melyik. :)
süti beállítások módosítása