HTML

Frady Endre

Frady Endre agymenései és elmeviharai többnyire kínrímes mélylírában...

Friss topikok

  • Frady Endre: A mellékelt illusztráció a NASA eltitkolt időgépének kamerájával készült. /F.E./ (2022.08.19. 13:13) Tébolyult tatár trakta
  • Frady Endre: "Jégkorszakalkotó!" /Jenő, a jeti/ :) (2022.07.01. 15:40) Jégkorszak
  • Frady Endre: @Cruz: Pár perce léptem be a netre - ma szabin voltam, nem foglalkoztam ilyesmivel - és a két lege... (2022.06.15. 18:42) Magyarország-Anglia 0-4 (0-0)
  • Frady Endre: Vajon, ez a komment olvasható, he? :) (2022.04.13. 12:07) Szél süvít...
  • Frady Endre: Írok kommentet, mert kiváncsi vagyok, hogy megjelenik-e... :) (2022.04.06. 14:19) Választások utáni szonett

Sulikezdés

2017.09.01. 16:56 Frady Endre

sulikezdes.jpgMesevilág volt a szünet,
Ám elmúlnak mind a nyarak,
S őszundorom valós tünet:
Vár a legborúsabb barakk!

Anyám felver korán reggel,
Szememben még ott az álom,
S mehetek tankönyvsereggel!
Hű, a sulit de utálom!

Egész nap csak tanulhatok,
Az iskola sötét verem!
Tolltartóm egy sárga fatok,
Padtársamat ezzel verem.

Tök gáz itt a menzakaja,
Nincs soha se csipsz, se kóla,
S levesbe lóg szakács haja!
Szörnyű ez a dög iskola!

Ebéd után napközi vár,
Újra nyomnak kemény padok.
Diákként az élet sivár.
Rabok legyünk, vagy szabadok?

 

„Az évnyitói csasztuskák nonpluszultrája, a nemzetoktatási himnuszok kvintesszenciája, az életigenlő madrigálköltészet szinekvánonja, a kárpediem szuperlativuszok perpétummobiléja, a ... - jóvan má elég lesz petike!” /F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/

„Költő bácsi, nálunk a menzán a szakács bácsinak nem a haja van a kajában – mert amúgy is tök kopasz – hanem a hónaljszőre, de az nem baj, mert az új Old Spice, amit használ, immár házikolbászos lecsó illatban is kapható! Én speciel ezért is szeretem az iskolát!” /Bélpokol Bönyéc, a Vitéz Nagybányai Horthy Miklós Lovastengerészeti Szakirányú Általános Iskola 3.c osztályos tanulója/

„Nem lenne olyan rossz az iskola, ha nem kellene benne folyton csak tanulni, tanulni, tanulni… Már a közoktatásban is visszatérünk a lenini útra?! Útra da vécsera ucsítyszja, ucsítyszja, ucsítyszja?!” /Lusta Lajos, a debreceni Vlagyimir Putyin Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola 8.b osztályos tanulója/

„Ne nyafogjanak a diákok, mert nekünk, pedagógusoknak se könnyű ám! Használhatatlan tankönyvekből tanítunk túlméretezett osztályokat éhbérért, miközben se kréta, se fénymásolópapír! Ráadásul most már időnk sincs a megélhetésünket biztosító idényjellegű balatoni konyhai mosogatásra!” /Megroggyant Menyhértné Hajszolt Hajnalka, középiskolai magyartanár és osztályfőnök/

„Úgy, költő úr, szóval maga most a tanuló ifjúság szellemi megrontásán és az iskolarendszer elleni lázításán munkálkodik? Akkor én most idehívom Maflás szakaszvezetőt, aki egy gumibotnak látszó ideológiai meggyőző eszközzel az ön fejének a rendszer kompatibilissé formálásán fog munkálkodni. Ordítson csak nyugodtan, ugyanis NB I-es meccs lévén itt a stadion lelátóin a pár száz fizetett ügynökünkön kívül úgysincs senki.” /Csávás Kálmán űrmester, a Látens Ellenzéki Költőket Veréssel Átformáló Rendészet (LEKVÁR) parancskiadási főelőadója/

„A költő iskolaundora a társadalmi kötöttségek közé beilleszkedni nem tudó deprimált individuum profánul abszolutizált allegóriája. Az iskola itt nem az Alma Mater akol melegét, hanem a farkastörvények közé való kiakolbólítottság mókusordító hidegét szimbolizálja. Az öntudatlan és önfeledt mesevilág ideiglenes szabadságából a tartós rabságon át a petőfista forradalmi hevület tudatos szabadságvágyáig jutva a költő végigjárja az obligát karakterfejlődés lélekromboló szamárlétráját. Az elkerülhetetlen beszürkülés végül katarzisba fullad s mindezt utánozhatatlan keresztrímekkel! Irodalmi Nobel-díjat Frady Endrének!” /Lantpengető Ludvigné Hevület Hedvig, a Szájtáti Szajkó c. rácsodálkozó irodalmi portál főállású zsinórmértéke/

„Jaj, lebuktam! Kénytelen vagyok kamingautolni! Be kell valljam, hogy amikor Barguzinban részt vettem a szovjet rakétaprogram propagandaosztályának málenkíj robot közmunkaprogramjában, időnként titokban használtam a lágerlaboratórium időgépét és ott fedeztem fel magamnak a jövőben Frady Endre költészetét, akitől a közismert Rabok legyünk, vagy szabadok? sort is plagizáltam. Szégyellem magam, de köszönöm, hogy elmondhattam!” /Alexander Petrovics, orosz-magyar koprodukciós költő/

„Ne üljünk fel a bérrettegő liberálbolsevik álértelmiség tudjukkik által gerjesztett vaklármájának! A nemzeti közoktatásunk helyzete szilárd, mint a gránikemény alkotmány, és világszínvonalú, mint a magyar labdarúgás! Mi itt központilag felülről mindent jobban átlátunk és hivatalból mindent jobban tudunk! Aki mást állít, az hazudik, és az nincs velünk, és aki nincs velünk, az ellenünk van, és aki ellenünk van, annak jobb, ha egyáltalán nincs is!” /Síkideg Slambuc, a Közműveltséget Lángpallossal Irtó Központ (KLIK) függetlenített párttitkára/

„Mi ez a szellemi vérfertőzés?! Anyám szerint nálam jobban senki sem utálta az iskolát, de Frady Endre dilettáns iskolaundora akaratom ellenére most szinte megszerettette velem! Ki ez a szánalmas rímkupec, aki a jóindulatú szánalmam kivívása helyett a szokott bárgyú tehetségtelenségével megutáltatja velem utálatom tárgyának utálatát?! Azt hiszem, be kell feküdnöm a pszichoanalitikusom kése alá és megműttetnem a lelkemet!” /Puzsér Róbert, meghasonlott kritikus/

„Itt Texasban a gyerekek az iskolában hittan mellett csak rólam tanulnak, így mind nagyon boldogok. Azt a néhány elégedetlenkedőt pedig Holdhoz vágtam.” /Chuck Norris/

„Közös jövőnk az oktatás minőségén múlik. Én már látom az alagút végét – mindjárt beérünk…” /Dr. Vátesz Vergény, futurológus/

66 komment

Címkék: menza napközi szeptember 1 iskolaundor iskolapad sulikezdés

A bejegyzés trackback címe:

https://fradyendre.blog.hu/api/trackback/id/tr8012796918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xilit 2017.09.04. 05:50:31

Veled kezdtem ma a napot:
"Rabok legyünk, vagy szabadok?"

:))

Nem hiszem , hogy együttérzésem jeléül, de fél ötkor felébredtem, és nincs ingerenciám visszafeküdni.
Csak ülök, kortyolgatom a kávém, és azon gondolkodom, hogy aki korán kel, aranyat lel. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.09.05. 10:42:33

@Xilit: :)))
Egyszer így módosítottam ezt a korán kelős mondást:
"Kinek korán kell, aranyeret nyer."
Ez utóbbi műtétem még 2001 januárjában zajlott... :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.09.05. 10:43:13

@Frady Endre: Illetve 2002 januárjában. Bár végül is mindegy. :)

Xilit 2017.09.15. 15:35:29

@Frady Endre:

Most nagyon okosat fogok mondani: akkor teszünk szert erre a nemesnek kicsit sem nevezhető farkincára, dudorra, ki mit szerez magának, amikor belefeszülünk a megfelelni akarásba, és totál visszatartjuk azt, ami valóban boldoggá tenne minket.
2002. jó régen volt, még egészen fiatal emberke voltál.

Ahogy öregszem, úgy látom egyre érthetetlenebbnek, hogy mi mindent vagyunk képesek megtenni a boldogtalanságunkért.:)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.09.15. 16:19:07

@Xilit: 2002 januárjában 11 hónapos házas voltam, majd 9 hónappal a lábadozásom után megszületett a nagyobbik lányom. Persze születésekor még pici volt. :)
Amúgy az az aranyér akkoriban már jó sok éves volt, csak valahogy sosem fordultam vele orvoshoz... Struccpolitika... :)

Xilit 2017.09.15. 18:49:20

@Frady Endre:

A lábadozásod ezek szerint olyan megtermékenyítő volt, hogy a nagylányod rögtön picinek született, ahogy azt kell. :)

Jó nagy meglepetéssel vettem tudomásul, hogy érintett lettem az aranyérmesek táborában, de úgy látszik, a kor és az egészségtelen életmód csak hatással van rám is, pedig azt hittem, hogy egészségesen és 32 foggal fogok távozni. Hát, nem. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.09.18. 11:03:35

@Xilit: Szerintem az emberek azért romlanak le idővel fizikailag, mert nagyon gazdaságtalan lenne makkegészségesen elhalálozni. Milyen lenne már, ha 120 évesen futnék egy 110 gát világcsúcsot, majd a dobogó tetejéről még teljesen fitten egyenest bedőlnék a koporsóba?!
Kell előtte azért egy kis agónia, nem?
;-)

Xilit 2017.10.05. 19:59:21

Nem. :)

Miért ne lehetne úgy távozni, hogy köszi, Élet, már unom, hogy 150 éve kelek, fekszem ugyanazon a bolygón, ugyanazok között, kis relax, kis alfa, kis koncentráció, s huss, már megyünk is haza a jó kis mennyországba?
Én következetesen betartottam Murphy törvényét, amit el lehetett cseszni, azt becsülettel el is csesztem, úgyhogy olyan sokáig nem tervezem az ittlétemet. Aztán majd eldöntetik. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.06. 09:56:16

@Xilit: Nem igaz, hogy mindent elrontottál, mert például akkor sem hibáztál, amikor eldöntötted, hogy onnantól rendszeresen olvasod és kommentálod a Frady Endre műveket. :)))

Xilit 2017.10.06. 21:22:14

@Frady Endre:

Tényleg! No, így egészen más a leányzó fekvése. Ha tudnád, mennyire megkönnyebbültem, már tervezem is a boldog jövőt!:)

CsipkeRózsa 2017.10.09. 19:50:37

@Frady Endre:

Jó ez a "szebbjövendő" kis vers, én az Á-ra tett ékezetet kolbász helyett inkább banánnal szeretném.

Xilit 2017.10.09. 22:00:02

@Frady Endre: @CsipkeRózsa:

Vetettem kis kurkumát - hasimba,
nevettem is, de jó lesz nekem,
egészséget aratok még máma,
hip, hip, hurrá, de jó lesz nekem!

:))

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.10. 12:19:08

@Xilit: :)
Gyomrod éhtől sosem konga,
Ha van bent Curcuma longa.
:)

Xilit 2017.10.10. 16:09:35

@Frady Endre:

Menü mára - népiesen egyszerű majdnem vers, önkritika nélkül

Longától szép sárga nyelvem,
délelőtt ezt ebédeltem,
kicsit kélőbb magos levest,
köménymagost, jaj, ha tudnád:
be finom volt!
Van még krumpli, tepsiben sült,
kenyerem, bebugyolálva.
Látod, gyomrom ma sem konga,
s lesz vacsi, curcuma longa.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.10. 16:23:01

@Xilit:
Éhkopptól nem leng
Yellow tongue, if long.
:)

Xilit 2017.10.11. 10:58:36

@Frady Endre:

És, ha rövid, netán normál,
éhkoppon marad a polgár?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.11. 14:10:58

@Xilit: Rövid a nyelve? Toldja meg kanállal! :)

CsipkeRózsa 2017.10.11. 14:13:09

@Xilit:

A kurkumát már évek óta használom ételízesítésre, de most hallottam először, hogy kurkuma longa.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.11. 15:38:29

@CsipkeRózsa: Beírtam a kurkumát a Google-ba és ott láttam, hogy a tudományos neve curcuma longa. Éljen a tudomány és a Google megbonthatatlan barátsága! :)

Xilit 2017.10.11. 21:10:25

@Frady Endre:

Kanálnyelv, ez ám a nyelvújítás! :)

Xilit 2017.10.11. 21:17:06

@CsipkeRózsa:

Van már kb. 15 éve, hogy a krisnásoktól hallottam, mi mindenre jó az étel ízesítésén kívül. Azóta tartom itthon a bio változatát.
Most azt találtam ki, hogy hidegen sajtolt lenmagolajba keverve napi szinten fogom fogyasztani, részben megelőzésképpen, részben pedig gyógyítószerként.
Egyébként, mivel ételbe keverve akadályozza annak bomlási folyamatát, a főzés befejezése előtt mindenhez adagolok egy bő mokkáskanálnyit.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.12. 13:34:15

@Xilit: Mire jó gyógyszer a kurkuma? Mire szedjem a nyelvkanalamon kívül? :)

Xilit 2017.10.12. 19:52:49

@Frady Endre:

Ezt szerencsére nem kell nyelv alá tenni, hogy hasson, csak benyelni.
Képzeld, a barátném kiadta a veseelégtelenségben szenvedő édesanyjának házi feladatul, hogy nem telhet el nap kurkuma nélkül. A mamának fél év múlva olyan jók lettek a leletei, hogy a doktornő csak úgy ragyogott. A kurkumáról nem tudott, az addig eredményt nem hozó kezelésnek tulajdonította a javulást.
Sebesülés esetén a vérző sebre kell hinteni vagy pépet készíteni belőle, s azzal betapasztani.

Sok mindenre jó, kevés gyömbérrel együtt fel is melegít, de gyömbért a kínai orvoslás szerint csak déltől vacsiig hasznos fogyasztani. Naqyon jó közérzetet ad, amikor gyömbérrel együtt ettem, utána órákig úgy éreztem magam, mintha újjászülettem volna - beindítja a pangó keringést.
Olyan érdekes, hogy amíg van mozgás, és az megfelelő, addig van egészség. Ha lelassulunk, berozsdásodunk minden értelemben.
Szóval, az élet maga a mozgás. És ezért használ egy-egy gyógynövény, fűszer olyan széles spektrumban, mert mozgásba hozza a keringésünket.
Na, abbahagyom, mert ez a kedvenc témám.:)
Inkább adok egy linket:

drtihanyi.com/cimke/kurkuma?view=all

Itt aztán kurkuma kurkuma hátán. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.16. 12:52:31

@Xilit: Szombati nagy bevásárlásom közepette láttam az Auchanban a pezsgőtabletták és egyéb egészség bigyók között kurkuma étrend kiegészítő tablettás dobozkákat. Egy bajom volt velük, hogy bár elvileg volt rajtuk valami plomba szerű ragasztószalag, mindegyik nyitható volt, úgyhogy feltámadt bennem a gyanú, hogy mi van, ha nem is az van benne, amit ráírtak. Ahhoz elég drága volt, hogy megkockáztassam...
Amúgy hol lehet kurkumát venni?

Xilit 2017.10.16. 16:00:39

@Frady Endre:

Auchanban biztosan nem vennék, csakis bioboltban. Magát a gyökeret talán bio piacokon, de , szerintem porként is jól működik. A Sonnentor és a Bio Berta 40 grammos kiszerelésben hozza forgalomba, mindkettő megbízható márka, az áruk 600 és 700 ft között mozog.
Sokáig tart, hiszen napi adagként egy púpozott mokkáskanálnyi elég is, különösen, amikor az ember először kezd fogyasztani valamit. Hidegen sajtolt olajban elkeverve - oliva, lenmag stb - a leghatásosabb, de van, aki a mézre esküszik.
Tehát: 1 evőkanál olajban 1 mokkáskanálnyi kurkuma elkevergetve.
Azt azért nézd meg, hogy a vércsoportod elfogadja-e a kurkumát.
Saját tapasztalatként ajánlom, hogy mindenki tájékozódjon a vércsoportjának megfelelő táplálkozásról.

www.naturland.hu/hun/tablazatok.html

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.16. 16:39:38

@Xilit: Nem tudom, hogy ez a vércsoport diéta tudományosan komolyan veendő-e, de az én 0-ás véremhez ajánlja a kurkumát. Kíváncsiságból megnéztem az A-s és a B-s csoportokat is: ott a semleges zónába sorolja. Az AB-t nem engedte megnyitni.
Mindenesetre a Savoya Parkban az Auchan pénztárakkal szemben van egy Bio bolt, úgyhogy a közeljövőben megnézem, van-e kurkuma poruk. :)

Xilit 2017.10.16. 17:54:20

@Frady Endre:

:) Örülök!

Mindjárt hozok a Bio Bertáról is képet:

www.biocity.hu/bio-berta-bio-orolt-kurkuma.html

Itt nagyon jó a kép, csak ezért szerepel itt pont ez a link.

Nekem a vércsoportdiéta azért jön be, mert, amikor átnéztem a táblázatokat, kiderült, hogy döntő többségében azokat a táplálékokat szeretem, amelyek ajánlottak. A tiltottak java része mindig is hidegen hagyott.

Xilit 2017.10.16. 18:02:23

Fura, hogy miért nem tekinthető meg az AB-táblázat. Lehet, hogy frissítik?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.17. 14:22:15

@Xilit: Én imádom a sajtokat, de itt a többségét tiltják... :(

Xilit 2017.10.17. 21:01:06

@Frady Endre:

Sajtevés után nincsen emésztési problémád?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.18. 10:50:24

@Xilit: Nekem szinte mindentől van emésztési problémám... Ezért (is) mentem el gasztroenterológushoz. :)
Bár már augusztus végén jártam nála, hasi ultrahang időpontot csak október végére kaptam. A laboreredményeimben mindenesetre nem látszik semmi különös.

Xilit 2017.10.18. 19:59:46

@Frady Endre:

Érdekes ez, Endre, az emésztésünket sokszor nem is a táplálék kezdi ki, hanem a gondolatok, amiken rágódunk, az érzelmeink, amelyeket sem lenyelni, sem kiköpni nem tudunk.
Pedig az egészségünk a bélrendszerünk működésétől függ - anyagcsere: elengedni a régit, beengedni az újat.
Sokszor tudjuk is elméleti szinten, hogy így kellene élnünk, de a gyakorlati megvalósítása még várat magára. Néha nem is tudom, a beidegződéseink ragaszkodnak annyira hozzánk, vagy mi azokhoz.
Az elengedés mikéntjét nem tudjuk.

Nincs esetleg gluténérzékenységed (is)?
Esetleg elsavasodás is állhat a problémák hátterében.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.19. 11:26:34

@Xilit: A fő baj nálam a késői evés. Amikor már minden elcsendesedett, veszek egy könyvet, előszedem a hűtőből a kaját, töltök egy pohár száraz vöröset és eszem-iszom közben nekiállok olvasni. Néha el is alszom a konyhaasztalnál... :) Nem pihen eleget az emésztőrendszerem.

Xilit 2017.10.19. 21:43:01

@Frady Endre:

Amúgy nem hangzik rosszul, csak hát vacsorálni nem szerencsés a lefekvés körüli időben. :)
Míg fiatalon este 10-11 körül értem haza egy-egy randiról, olykor később is, nekem is a spájzba vezetett az első utam, ha főzelék volt, azt meg sem melegítettem, csak lapátoltam a tányérból, és közben olvastam a pohárnak támasztott könyvet. Mindig későn fekvő voltam, még az ágyikóban is sokáig álmodoztam, történeteket képzeltem el, "írtam", élveztem a csendet, a meleget, a meghitt sötétet, a nyugit.
Most, hogy felidéződnek az emlékek, mintha ilyenkor éreztem volna igazán szabadnak magam.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.10.20. 13:59:49

@Xilit: Én is az esti olvasgatás közben érzem legszabadabbnak magamat. Főleg pénteken, amikor másnap tovább lehet aludni. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.06. 10:15:28

@Xilit: Most viszont hétfő van és délelőtt... :(

Xilit 2017.11.06. 12:28:31

@Frady Endre:

És én fogászaton voltam. Ez az igazi hétkezdés. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.06. 12:47:46

@Xilit: Képzeld el, milyen rossz lehet a fogorvosnak! Ő minden munkanapját a fogászaton tölti! Brrr ill. zrrr... :)

Xilit 2017.11.06. 13:11:38

@Frady Endre:

Együtt érzek velük, na de hát! Időpontom volt, mégis egy óra hosszát hallgattam a mindenféle zrrr...hangját. Meg hát, a kínzóeszközök mégiscsak az ő kezükben vannak!

Annyi mindenünk nő ki újra, meg képesek regenerálódni, újra teremtődni a sejtjeink, a szöveteink, hogy hogy pont a fogsorunk nem hajlandó erre?
Vagy mégis? Mintha valamit olvastam volna valahol, valamikor.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.06. 14:33:19

@Xilit: Sajnos a kopott porcok sem nőnek ki újra. Ezért hiába szedem a DONA porcvédőt, a térdem előbb-utóbb abbahagyatja velem a futballt... :(

Xilit 2017.11.06. 15:35:57

@Frady Endre:

Két sport áll olyan messze tőlem, mint Makó Jeruzsálemtől, a foci és a boksz.
Fel nem foghatom, mi öröm lehet benne. :)
De, ha abbahagyod a fótbalt, annak talán a porcok is tapsikolnak.

Amúgy: KURKUMA! :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.06. 16:14:51

@Xilit: A kurkumától kinő a porc is?! Akkó' veszök! :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.07. 16:43:30

@Xilit: Az a baj, hogy a kurkuma is csak szinten tart, de az elkopott porcot nem építi fel újra. Talán nagy elánnal ehetnék kurkumát porcelánnal? :)

Xilit 2017.11.07. 18:54:39

@Frady Endre:

Csak, ha Zsolnay.:)

Úgy tudom, az Omega 3 zsírsav porcépítő is. Én lenmagolajat fogyasztok.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.09. 09:57:00

@Xilit: Akkor Jézushoz fordulok, hiszen a Jelenések Könyve szerint Ő az Alfa és az Ómega is. Ima közben pedig hallgatom a Petróleumlámpát... :)

Xilit 2017.11.16. 14:19:29

@Frady Endre:

Csak mindig a legrövidebb utat! :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.17. 11:08:38

@Xilit: Két pont között elvileg az egyenes a legrövidebb út, ám pl. Új-Zélandra menve érdemes inkább a hosszabb körívet választani, mert a Föld középpontja közelében állítólag elég nagy a forróság... :)

Xilit 2017.11.17. 12:28:02

@Frady Endre:

Mit nekünk föld, forróság, pályaív, amikor spiritualitás is van a világon. Csak egy gondolat, egy kis koncentráció. Vagy nem. :)

Tegnap olvastam, hogy megint új, elvileg lakható bolygót fedeztek fel, a fényévek száma miatt ide akartam hozni a cikket, de most nem találom. Igazából csak annak illusztrálására szántam volna, hogy mennyivel egyszerűbb teleportálni, mint majdan utazgatni a világűrben a bőröndjeinkkel. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.17. 15:10:07

@Xilit: Igen, a cikk címét én is olvastam, ám mivel nem hiszek a földönkívüli civilizáció létében, nem kattintottam rá. Még a végén túlterhelném a zagyamat egy csomó fölösleges információval :)

Xilit 2017.11.19. 22:32:40

@Frady Endre:

A földönkívüli civilizációk létében talán nem is hinni kell.
Én azt nem tudnám elképzelni, hogy nincsenek. Mint ahogy az egyetlen élet is abszurdumnak tűnt, annyira, hogy gyerekként is reklamáltam, mi ez a hülyeség: csak egyszer, és annyi? :)
Hát, nem.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.20. 11:05:13

@Xilit: Egyszer élünk, aztán halunk, végül feltámadunk mindörökre. :)
Az idegen civilizációk pedig csak a Soros terv részei. :)

Xilit 2017.11.20. 17:57:59

@Frady Endre:

Micsoda perspektíva! És mit csinálunk a mindörökkében? És az hol van?
Ne kenjünk mindent szegény Sorosra, szerintem a felbujtója amúgy is Gyurcsány, aki már kiszesként is fenyegetést jelentett orbánra.
Nagyon furnyákos egy alak, valószínűleg összejátszhatott a háttérhatalmakon keresztül mindenféle idegenekkel. Nem akarom világgá kürtölni, de Gy. valójában ufonauta, akit előre küldtek, hogy majd tisztítsa meg a világot a fideszesektől, akiket Soros szabadított az országra. Gyuri bácsi a finisben
kénytelen Gy. keze alá dolgozni, ha szépíteni akar valamennyit a karmáján.
Így megy ez a világok közötti nagypolitikában.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.21. 11:22:50

@Xilit: A Fletó alien? Alien Fletó és alien május elseje! Vagy mi a soros ünnep, a novhét? :)

Xilit 2017.11.21. 12:00:59

@Frady Endre:

Ki ismeri itt magát? Jobb kimaradni a buliból. De, ha kimaradunk, mikor és mi fog változni?
A megoldás: a reaktivitást felváltani a kreativitással. Most, hogy feltaláltam a spanyolviaszt - dicséret illessen érte -, példaként említem Gulyás Mártont, aki annyiszor szemlézte a Nolblogot, s benne számtalanszor megírt gondolataimat, hogy egy szép , napsütötte reggelen a fejéhez kapott: Igen! Csak kreatívan, sehogyan másképp!

Persze, Gulyás is alien, semmi kétség, s lehet, hogy én is az vagyok?
No de, ha én is, akkor ki vagy Te? :))

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.21. 12:07:27

@Xilit: Érdekes, hogy a kreativitás és a kreténség egy tőről fakad, csak valahol elágazik, mint egy pillangó effektus. Mint az Alien és az Ali baba.
Nagy dolgok ezek, kérem! :)

Xilit 2017.11.21. 12:29:34

@Frady Endre:

Mint ahogy a zsenialitásnak és az elmebajnak is van egy közös határa. Mikor, mi határozza meg, hogy valaki átlépi-e ezt a határt, vagy sem?
A fejlődésnek is vannak olyan szakaszai, amikor az ember úgy érzi, hogy elmentek otthonról. Aztán mégis beáll az egyensúly, csak már egy más minőségben.
Bizony, nagy dolgok ezek, kérem. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.22. 10:36:36

@Xilit: A zseni és az őrült egyaránt kibillen a szürke átlag egyensúlyi állapotából, csak az a kérdés, hogy merre. Egyikből tudós lesz, a másikból meg politikus... :)

Xilit 2017.11.22. 11:13:09

@Frady Endre:

Ez jó. :) Akkor nem véletlen, hogy a közvetlen politizálástól távol tartom magam. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.24. 11:02:26

@Xilit: Egyre nehezebb távol maradni, mert az utcán is az arcodba tolják a gigaplakátokat, a tévében a sportközvetítések között is nyomulnak és postán is jön a nemzeti inzultáció...

Xilit 2017.11.30. 11:36:10

@Frady Endre:

....nemzeti inzultáció...:))

Állítólag Jézus mondása, hogy a nevetés az élet sója. Akkor ezért szeretem annyira a sót.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.30. 13:01:48

@Xilit:
"A nevetés az élet sója. Nevessetek a tévedéseiteken, de okuljatok belőlük, űzzetek tréfát a megpróbáltatásaitokból, de merítsetek erőt belőlük, a nehézségeket tekintsétek vidám játéknak, de küzdjétek le őket!"
/Lucy Maud Montgomery, kanadai írónő, 1874. november 30. — 1942. április 24./
www.citatum.hu/idezet/11922
Ha élne, ma lenne a 143. születésnapja. :)
süti beállítások módosítása