HTML

Frady Endre

Frady Endre agymenései és elmeviharai többnyire kínrímes mélylírában...

Friss topikok

  • Frady Endre: A mellékelt illusztráció a NASA eltitkolt időgépének kamerájával készült. /F.E./ (2022.08.19. 13:13) Tébolyult tatár trakta
  • Frady Endre: "Jégkorszakalkotó!" /Jenő, a jeti/ :) (2022.07.01. 15:40) Jégkorszak
  • Frady Endre: @Cruz: Pár perce léptem be a netre - ma szabin voltam, nem foglalkoztam ilyesmivel - és a két lege... (2022.06.15. 18:42) Magyarország-Anglia 0-4 (0-0)
  • Frady Endre: Vajon, ez a komment olvasható, he? :) (2022.04.13. 12:07) Szél süvít...
  • Frady Endre: Írok kommentet, mert kiváncsi vagyok, hogy megjelenik-e... :) (2022.04.06. 14:19) Választások utáni szonett

Útkeresők

2017.05.26. 08:29 Frady Endre

utkeresok.jpg- H’rrá, nyaralni fog’nk! Jan’ár, febr’ár, itt a nyár! - ordította fiszt’lás fejhangon F’r’lyás H’ba, t’ravezető.
- H’ha, H’ba! Egy kicsin f’rcsán ejted a szavakat! – kiáltotta meglepődve Gya’r Gy’la, t’ravezető helyettes.
- Br’mm-br’mm! – b’jt elő a bokorból egy d’rva tekintetű álmos medve.
- F’ss’nk! – üvöltötte bor’látóan a t’ravezető és ijedten eldobta a medveölő h’sángját.
- Cs’nya medve, h’zzál innen! – sikította a t’ravezető helyettes fel’gorva egy d’s lomb’ fára.
- Br’mm-br’mm! – követte őket továbbra is az egyre bor’sabb kinézetű vadállat, mert nem értette, mit akarnak a t’dtára adni.
- Eszembe j’tott, hogy mi a baj! – lihegte F’r’lyás H’ba a szomszéd fán – Elveszítettük az ’ betűt és így nem t’dj’k kifejezni mag’nkat! Emiatt aztán ez a s’lyos csapás’ r’t állat nem érti meg, hogy mit mond’nk neki!
- Szerintem nem elveszítettük, hanem ellopták, vagy elprivatizálták az ’ betűt a cs’nya b’dapesti oligarchák! – m’tatott a m’tató’jjával vádlón a távoli főváros felé Gya’r Gy’la.
- ’ndorodom a b’dapesti oligarcháktól! – f’jtatott a főnöke les’jtó arckifejezéssel.
- Szerintem menjünk és keressük meg az ellopott ’ betűk rejtekhelyét! – s’ttogta fennhangon a helyettes – Biztosan t’l van az erdőn!
- Hát, ha t’l van, akkor ideje ind’ln’nk! Gyerünk! – adta ki a parancsot az, akinek a feladata volt a parancsok kiadása.
No, le’grottak a d’s lomb’ fákról és gyorsan elind’ltak kifelé az erdőből. Ám ezt amilyen hirtelen tették, ’gyanolyan rossz’l, mert a medve elő’grott a bozótból és egyben lenyelte mindkettőjüket.
Ezt hívják a mesékben igazi pór’ljárásnak, ám itt hirtelen valami történt. A t’ravezető és a helyettese megakadtak a falánk medve torkán, aki cs’klani és öklendezni kezdett, majd visszaköhögte a tetőtől talpig nyálas t’ravezetőt és a talán még nála is nyálasabb helyettesét. Már majdnem jobban lett, amikor váratlan’l összegörnyedt és hányni kezdett. Hát, ’ramfia, nem kiokádta ez a szerencsétlen a lenyelt rövid u és hosszú ú betűket, méghozzá mindet?! Rögtön jobban is lett tőle!
- Brumm-brumm! – sóhajtotta megkönnyebbülten Suhajda Suviksz szabadúszó színművész, majd a jelmezként használt medvebundát az u, U, ú és Ú betűkkel telehányt tisztáson hagyva szélvész gyorsan elbicegett.
- Bunda! Bunda! – skandálta nyálasan, de felszabadulva a két túlélő, mire a Magyar Labdarúgó Szövetség fegyelmi bizottsága fejenként félmillió forintra büntette őket csoportosan elkövetett sportszerűtlen magatartásért.
- Juj! Ne már! – ordította Furulyás Huba, majd az íziben meglelt medveölő husángjával dühödten ütlegelni kezdte a szanaszét heverő ú betűket.
- Eddig ú-t keresők voltunk, innentől ú-t törők leszünk? – kérdezte meglepetten Gyaur Gyula, majd vállat vonva ő is beszállt a főnöke mellé csapkodni.
- Köszönöm, Gyula! Rád is igaz a mondás, hogy az ú-t törő, ahol tud, segít!
Sajnos addig-addig bántalmazták szegény u, U, ú és Ú betűket, hogy estére az összes ’-t összez’zták és így most mi mindnyájan ’jra ’-t keresők lettünk.
Ha a betűket mind össze nem z’zták volna, a mi ’-t keresésünk tovább már nem tartott volna.
Itt a vége, f’ss el véle! ’ttalan ’takon…

19 komment

Címkék: medve u husáng oligarcha úttörő útkereső ú túravezető U brumm-brumm Ú

A bejegyzés trackback címe:

https://fradyendre.blog.hu/api/trackback/id/tr7312541589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.26. 09:32:34

Ezt egy irodalmi honlap "Útkeresők" c. prózapályázatára írtam. :)

CsipkeRózsa 2017.05.26. 12:47:18

@Frady Endre:

Nagyon ötletes, a pályázatot megnyerted?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.26. 13:09:46

@CsipkeRózsa: Majd csak elsején teszik ki az írásokat név nélkül a www.holnapmagazin.hu oldalra, ahol - ha jól tudom - az olvasók hozzászólnak és szavaznak. De lehet, hogy ez csak régebben volt így és manapság már a szerkesztők döntenek. :)

Xilit 2017.05.26. 16:07:05

Huh, van benne egy-két ugrás. Hogy is? :)
Van esélyed érmet nyerni, de egy kicsit még dolgozhattál volna vele.
Ötletnek, hát, annak nem vagy híján! :))

Erre a magazinra a rendes nevünkkel kell regisztrálni, ha szavazni akarunk? Merthogy én nem vagyok facebookos.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.26. 16:09:47

@Xilit: Azt hiszem, bármilyen nevet meg lehet adni - semmi Facebook! :)
De, mint említettem, lehetséges, hogy manapság már nem szavazás van, hanem a szerkesztők állapítják meg a sorrendet. :)
Még dolgozni egy rövid prózával?! Örülök, hogy gyorsan túl lettem rajta! :)

Xilit 2017.05.26. 17:38:52

@Frady Endre:

És az alkotási láz? Az euforikus ihletettség? Annyira rövid prózát vállaltál be, hogy arra a kis időre minek? :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.29. 10:55:05

@Xilit: Úgy tűnik, ez csak alkotási hőemelkedés volt és a múzsa is sietett valahová... Biztos ú-t keresni... :)

Xilit 2017.05.29. 20:46:36

@Frady Endre:

Útkereső keresi az út,
benéz még a fű alá is,
de elfogy az út,
jaj, hol a kiút?
Ú nélkül haza nem mehet,
szegény feje mit is tehet,
keresi az út,
amíg tart az út.

A mű címe: Ballada az Útkeresőről, avagy melankolikus dráma 8 sorban

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.30. 09:25:06

@Xilit: :)))
Melankóla ellen egyél örömpörköltet! :)

Xilit 2017.05.30. 21:01:55

@Frady Endre:

Megvolt, áfonyás csokitorta képében újra gondolva. :)
De repetáztam is, évek óta kajtatom, hogyan juthatnék kecskevajhoz, mert eléggé el nem ítélhető módon sem nem tartok kecskét a lakásban,sem nem köpülök, szóval, a kitartásom ma meghozta a gyümölcsét, egy negyedkilós csomag boldog tulajdonosaként tértem haza.
Úgyhogy nagykanállal merítettem. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.01. 09:44:54

@Xilit: Az áfonyás csokitorta gondolata engem is felvidított, a kecskevaj viszont nem kelt hiányérzetet bennem. Lehet, hogy túl fővárosi gyerek vagyok? :)

Xilit 2017.06.01. 17:48:01

@Frady Endre:

Az a helyzet állt elő, hogy a tehéntej-termékeket jobb, ha kerülöm. Na mármost, számba vettem, milyen állatok vannak még.
A kecske maradt fenn a rostán. :)
Egyébként nagyon jó ízű a vaj, ma is lakmároztam belőle.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.02. 12:44:05

@Xilit: Vizuálisan elképzeltem, amint szádba vetted az összes állatot, és csak a kecske maradt fenn a rostán...
A többit kiköpted, vagy lenyelted? :)

Xilit 2017.06.02. 13:06:15

@Frady Endre:

Annyi állat nem fér belém,
50 sincsen kilóm száma,
ahogy jöttek sorban felém,
így szólott hozzám a bálna:

Nézd, Nyírfácska, sokan vagyunk,
unjuk már e hosszú rostát,
döntsd el, kinek tejét innád,
már ha gyomorilag bírnád.

Percig figyeltem befelé,
hallgatván a bölcs szavakra,
ekkor hallottam, hogy mek-mek,
s rögvest tudtam, hogy havaj van.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.02. 13:24:59

@Xilit: "havaj van" :DDD
A kutyatej nem jött szóba? :)

Xilit 2017.06.02. 13:30:45

@Frady Endre:

A kutyafáját, hogy a kutyatejjel,
nem számoltam én a butuska fejemmel.
Ej.
Haj.
Vaj.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.02. 13:55:38

@Xilit: Sőt, a naptejjel sem!
No, nem mintha nem lenne naptejes versem is ám:
fradyendre.blogspot.hu/2010/07/naptej.html
:)

CsipkeRózsa 2017.06.05. 18:16:21

@Frady Endre:

Megnéztem a pályázati nyerteseket, lehet, hogy még nem jelent meg a legújabb nyertesek névsora, mert ott nem találtalak.

Azt láttam, hogy a februári írásoddal nyertél egy könyvet.
A szemüveg c. prózád a blog.hu-n nem jelent meg, vagy én voltam figyelmetlen. Gratulálok az akkori írásodhoz és a nyereményedhez.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.06. 09:52:52

@CsipkeRózsa: Ezt a prózát még csak most tették ki június elején. Valamikor június második felében lesz végeredmény.
Lehet, hogy a blog.hu-ra elfelejtettem kitenni?! Húha! :)
A blogspot.hu-ra viszont illusztrálva kitettem:
fradyendre.blogspot.hu/2017/02/szemuveg.html
:)
süti beállítások módosítása