HTML

Frady Endre

Frady Endre agymenései és elmeviharai többnyire kínrímes mélylírában...

Friss topikok

  • Frady Endre: A mellékelt illusztráció a NASA eltitkolt időgépének kamerájával készült. /F.E./ (2022.08.19. 13:13) Tébolyult tatár trakta
  • Frady Endre: "Jégkorszakalkotó!" /Jenő, a jeti/ :) (2022.07.01. 15:40) Jégkorszak
  • Frady Endre: @Cruz: Pár perce léptem be a netre - ma szabin voltam, nem foglalkoztam ilyesmivel - és a két lege... (2022.06.15. 18:42) Magyarország-Anglia 0-4 (0-0)
  • Frady Endre: Vajon, ez a komment olvasható, he? :) (2022.04.13. 12:07) Szél süvít...
  • Frady Endre: Írok kommentet, mert kiváncsi vagyok, hogy megjelenik-e... :) (2022.04.06. 14:19) Választások utáni szonett

Római-parti mobilgát

2016.08.29. 14:05 Frady Endre

„Aki az árvíztől az árteret védi, az rosszabb, mint aki a fogsort védi a pandasülttől.” /ősi kínai mondás/

romai-parti_mobilgat.jpgAzért létezik az ártér,
Hogyha folyó szintje árt ér,
Ott folyjon a fölös lé le,
S tompuljon az árvíz éle.

Nőhet fű-fa s békanyál is,
Ám, ha mint itt, illegális
Kastélyokkal van az telve,
Fejre áll az alapelve.

Gép kéne, mi mindent gyalul;
Szállodahallt vágna alul,
Palotátlanítva magát
Az ártért s nem kéne a gát!

Ám itt politikushad ír
Rendeletet s agyi radír
Küzd a józan észnek háttal:
Ártért védünk mobilgáttal!!!

Így duzzasztjuk vissza az árt
Folyón föntebb, ahol az árt,
S közpénzből a Római-part
Űz ártéri mutyi-ipart.

„Ne hőbörögjön, költőkudarc úr! Mi maga, építőmérnök?! Az ártérre épített szállodám jogosságát az a tényállás is mutatja, hogy az építkezéseket jóváhagyó kerületi polgármester a jó munkája jutalmaként azóta már főpolgármesterként viselheti a szívén a sorsunkat! Teljesen reálisnak érzem, hogy a köz pénzéből mobilgát épüljön a köz javát szolgáló magánszállóm védelmére.” /Pénzes Petúr, a római-parti Hitel Mentol tulajdonosa/

„Támogatom a mobilgát bevezetését! Szabjunk gátat a parttalan mobilozásnak! Már itt a színházban sem vagyunk biztonságban! A múltkor épp Hamletet játsz’tam, midőn a monológom közben úgy zúgott fel egy okostelós Darth Vader hörgés a nézőtérről, hogy ijedtemben hozzávágtam az illetőhöz a kezemben tartott koponyát!” /Orgánum Ottó, a Nemzeti Színház kiérdemesült művésze/

„Szolgálok és védek! Közpénzből a köztől elzabrált területre illegálisan épített magántulajdont a közvíztől. Ahogy a költő mondja: Előttem van észak, hátam mögött dél, jobbra zúg az árvíz, balra űrártér.” /a mobilgát/

„Brühühü! Elveszik az életem értelmét azzal, hogy megfosztanak az árvíztól! Brühühü! Jaj, még sírnom sem szabad, mert vizes leszek és megdorgál az a szigorú arcú főpolgármester úr!” /az ártér/

„Mi az, költő elvtárs?! Áltudományos óbégatással abajgatja a gazdaságpolitikai döntéshozókat, akik éjt nappallá téve csak a közjót akarják?! Illetve a köz javát, de hát a közös jónak túróst! Na, hátra arc! Mobilgátépítésre, lépés iiin-dulj! Egy-kettő-egy-kettő! Nóta! Aki nem lop egyszerre, az vessen a zsebére!” /Csávás Kálmán árparancsnok, a Gazokat Átnevelő Táborban Őszítő Rendszerv (GÁTŐR) nótafaéke/

TUDTA?
A MENEKÜLTHULLÁM INFLÁCIÓT GERJESZT ÉS ÍGY ÁRHULLÁMMÁ IS FAJULHAT!
NÉPSZAVAZÁS 2016
/nagy kék óriásplakát/

„Bármely Frady Endre kötet olvastán a zokogó kritikusnak egy József Attila parafrázis jut eszébe:
Valami nagy-nagy tüzet kéne rakni,
Hogy könyvégetnének az emberek!
Sajnos Frady Endrében no para, no költészet, csak sok kipufogó frázis! Anyám szerint szellőztetni kéne utána, szerintem inkább az özönvíz! Frady-álló mobilgátat minden magyar családba!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Hitetlenek máig kételkednek abban, hogy Noé bárkája alól olyan hirtelen eltűnhetett az özönvíz, pedig így volt. Megittam. Hogy miért tartott hónapokig? Nem voltam szomjas.” /Chuck Norris/

10 komment

Címkék: korrupció közpénz folyó mutyi árvíz mobilgát józan ész ártér árhullám Duna Római-part illegális beépítés

A bejegyzés trackback címe:

https://fradyendre.blog.hu/api/trackback/id/tr9611659564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xilit 2016.08.29. 21:14:33

A napokban olvastam , hogy a humor nem hangulat, hanem világnézet. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.08.30. 10:03:48

@Xilit: Ez jó! :)
Akkor nézetem szerint a világon leginkább csak röhögni érdemes. Már csak azért is, mert a másik opció a sírás lenne. Persze az se rossz, hiszen Jézus is megmondta, hogy "Boldogok, akik sírnak, mert ők megvigasztaltatnak."
Salamon szerint: "Többet ér a bánat, mint a nevetés, ha a szomorú arc mellett jobbá lesz a szív."
Ugyanakkor ő mondta azt is, hogy "A vidám szív a legjobb orvosság, a bánatos lélek pedig a csontokat is kiszárítja."
Na, így tegyünk igazságot! :)))

Xilit 2016.08.31. 09:47:21

Salamonnak van igazsága abban, hogy a szomorú arc mellett jobbá lesz a szív, na de kié? Merthogy nem mindenki Salamon vagy Frady Endre, ugye. :))
Nekem az tetszik, de nagyon, amit Jézusnak tulajdonít a köznyelv: az élet sója a nevetés.
Aki nem érti, hogy a humor hogyan is lehet világnézet, az ért bármit is az életből?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.08.31. 10:26:42

@Xilit: Utánanéztem és a "Nevetés az élet sója." mondás Lucy Maud Montgomery kanadai írónőtől származik. :)
A leghíresebb Jézusnak tulajdonított mondás egyébiránt, amit Ő sosem mondott, az a "Ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel!". :)

Xilit 2016.08.31. 12:21:58

Meg is esküdtem volna, hogy Jézus volt az elkövető, látod, így esküdöznék én, tudatlanul és hamisan. Pfuj. :)
Szóval azt sem mondta, hogy ne vágjuk pofán azt, aki beküldött nekünk egy gyomrost? :)
Szinte megkönnyebbültem. Most aztán jól ki fogom engedni az agressziómat, és, persze hogy Jézusra fogom. :)
Vagy rád. Nekem nyóc, csak hivatkozhassam valakire. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.08.31. 12:42:55

@Xilit: Előbb inkább pörgesd át az Újszövetséget, oszt' majd meglátjuk, akarsz-e még kokikat és sallereket osztogatni! :)

Xilit 2016.08.31. 15:12:46

@Frady Endre:

Hát Orbán vagyok én? :))

Xilit 2016.08.31. 18:32:13

Igazad van. Tudhatjuk azt mi, hogy kik vagyunk?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.05. 14:40:09

@Xilit: Honnan jöttünk és hová zavarnak minket tovább? És lesz-e, aki kretén kvótaszavazás nélkül is befogad? ;-)
süti beállítások módosítása