HTML

Frady Endre

Frady Endre agymenései és elmeviharai többnyire kínrímes mélylírában...

Friss topikok

  • Frady Endre: A mellékelt illusztráció a NASA eltitkolt időgépének kamerájával készült. /F.E./ (2022.08.19. 13:13) Tébolyult tatár trakta
  • Frady Endre: "Jégkorszakalkotó!" /Jenő, a jeti/ :) (2022.07.01. 15:40) Jégkorszak
  • Frady Endre: @Cruz: Pár perce léptem be a netre - ma szabin voltam, nem foglalkoztam ilyesmivel - és a két lege... (2022.06.15. 18:42) Magyarország-Anglia 0-4 (0-0)
  • Frady Endre: Vajon, ez a komment olvasható, he? :) (2022.04.13. 12:07) Szél süvít...
  • Frady Endre: Írok kommentet, mert kiváncsi vagyok, hogy megjelenik-e... :) (2022.04.06. 14:19) Választások utáni szonett

Harc mindenki ellen

2017.05.10. 10:03 Frady Endre

harc_mindenki_ellen.jpgNemzettesten fognyom vérez,
Marcangol idegen agyar,
Nagy háborút simán ér ez,
Íjat rántson, aki magyar!

Nem kell nekünk EU zseton,
Népünk anélkül is elvan!
Kemények vagyunk, mint beton!
Milyen szükségletek?! Tell one!

Húzzanak el piréz bankok,
Tolvajtól pénzt dunna menti!
Taurus kell nem a Hankook,
Létünk Tisza- s Dunamenti!

Parton harcra kész vagy száz ló,
Habokat egy sereg küsz szel,
Uszonyukban harci zászló:
„Megállítunk kutya Brüsszel!”

Közben Lajtán túlról, ahol
Hökkenten néz ránk a Nyugat,
Jól telt német juhász csahol:
„Hun eb nem harap, csak ugat.”

„Na, akkor ennek fussunk neki újra... Első versszak utolsó sor, 3. vsz: 3 sor maradhat, többi kuka. Ez még kegyelem kettes se sajnos, majd a pót ZH-n....” /P. Gergő, a költő reál végzettségű mérnökkollégája/

„Sok mindent nem értek, és ebből csak pár tucat dologért okolható fenti húszsoros. Az hozzávetőleg megállapíthatónak tűnik, hogy a Zalkotó ezúttal a Zaktuálpropaganda egyes homályosabbnak látszó vívmányainak megvilágítására vállalkozik piréz gyártmányú remegéskompenzátorral felszerelt kivehető ajtós kamera obszkúrája segítségével. Aki ebből nem érti, az fordítsa vissza pirézre!” /F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/

„Mi ez a nemzettestidegenszívű kozmopolita klapancia?! Mi ez a szabadságharci szellemet alááskálódó liberálbolsevik aknamunka?! Ebugatta civilje, most belehajolt a pofonládába! Hé, ne ütlegelje már a fogsorával az ideológiai gumibotomat, mert még el találja harapni, oszt’ vetetek magával egy újat!” /Csávás Kálmán izomnagy, a Poétákat Okszerűen Fejbe Agyaló Belbiztonsági Egylet (POFABE) főintendánsa/

„Szentigaza van Költő úr! Már a nagyanyám is a párnacihába rejtette a megtakarított pénzét! Bankok? Inflaizé? Kamat? Kapitalista huncutságok mind! Az a tiéd, amit megeszel, az marad meg, amit a dunnádba dugsz! Éljen az ősmagyar hagyomány!” /özv. Nyereg Alattiné Puhított Husika, nyugdíjas guzsalyozó/

„Hé, költő úr, maga levelezőn tanult dél-koreaiul?! Nem tudja, hogy a Hankook kiejtve nem hankok, hanem hénku, he?! Ráadásul mi nem is hanyatló Nyugat vagyunk, hanem felfénylő Kelet, az ősmagyar Taurust meg már rég privatizálta a francia Michelin, úgyhogy maga fordítva ül a hintalovon! Magának egy négy évszakos gumiszobában lenne a helye! Idióta!” /Kim Nem Ül, szöuli autógumi díler/

Micheline si les investisseurs,
On n'a jamais un pneu crevé! -
- ahogy mi művelt franciák mondjuk, ami az önök primitív nyelvén valahogy így hangzik:
Michelinbe, ha befektet,
Soha sem kap defektet!”
Fúj, micsoda barbár hangzásvilág! Mekegő előemberek!”
/Dr. Jean-Petit Imbécile, a Párizsi Uniós Kutató Intézet (PUKI) nyelvész adjunktusa/

„Nonono, költő úr, nonono! Ez politikailag veszélyes! Ezt a verset én mint az engedélyezési lánc csúcsragadozója mindenestől betiltom! Magát meg ki! A világegyetemről! NEM ENG.! Doktor Kotáááász! Tegye a kötelességét!” /Kihaénnem Kund, a Bajkeverő Alkotókat Lojalitásra Tanító Alapítvány (BALTA) legfőbb főcenzora/

„Mi ez a pusztító nemzettudathasadás?! Mi ez cseppfolyós abszolút nullaság?! Bár ebben az elmeroggyanatban több folyó neve is szerepel, Frady Endre és költészete csak extrém hidegben lehetne folyadék, hiszen normál körülmények között egyszerűen csak gáz.” /Puzsér Róbert, kritikus/

„A verset olvasva úgy tűnik, hogy a magyarok olyasfajta őstől származnak, akit valamiért úgy rúgtam fejbe, hogy csak az agya haljon meg, ő nem.” /Chuck Norris/

82 komment

Címkék: magyar bank pénz zászló piréz küsz nemzettest párnaciha EU Taurus Brüsszel Hankook Lajta

A bejegyzés trackback címe:

https://fradyendre.blog.hu/api/trackback/id/tr9512494953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cycmen 2017.05.10. 14:39:40

Marha!!!! :DDDDDDDDDDDDD

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.10. 15:32:00

@Cycmen: Nem tehetek róla, imádom az ilyen komoly érzelmi kitörésekkel járó kommenteket! Ez arra utal, hogy hatással voltam! Hogy milyenre...?
Kösszy!!! :)))))

Xilit 2017.05.10. 17:03:28

Tévébe nem hívtak még?

Cycmen reakciója annyira kifejező, hogy én már csak szerényen meghúzódom a háttérben. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.11. 10:04:02

@Xilit: Tévébe? Engem? Sajnos nem...
Amúgy voltam már tévében, amikor 2007-ben a Legyen Ön Is Milliomos!-ban nyertem bruttó másfél millát (nettó egyet). :)
Két kis internetes rádióba viszont hívtak, de az ottani beszélgetéseket max. egy tucatnyi ember hallgatta csupán, úgyhogy még lokálisan sem vagyok világhírű és a nemzeti alaptantervben sem szerepelek... még! :)

Xilit 2017.05.11. 13:22:34

@Frady Endre:

No de, ami késik, nem mindig múlik! :)

Van felvétel arról a 2007-es szereplésről? Nagyon megnézném, ugyanis annak idején abszolút kedvencem volt a Legyen Ön is.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.11. 14:28:27

@Xilit: Van egy DVD-m róla, csak nem tudom, hogy hol. Vagy kölcsönadtam valakinek, aki nem adta vissza, vagy a 3 évvel ezelőtti költözéskor bekerült egy olyan dobozba, amit azóta se nyitottunk ki... :)
Ha meglesz, jelezzem?
Amúgy egy másolt DVD-ről fel lehet tölteni a Youtube-ra?

Xilit 2017.05.11. 14:42:46

@Frady Endre:

Jutubot illetően információképtelen vagyok. :)

De, ha fel tudod tölteni, feltétlenül szeretném, szeretnélek látni!
Amúgy pedig gratulálok, ez volt az a műsor, ahol még nem lehetett műveltség nélkül érvényesülni. Jó is lenne, ha feltámasztanák, ugyanúgy, Vágóval az RTL-en, mint hajdanán.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.11. 16:05:25

@Xilit: Igen, kellett a műveltség is, de azért a napi hírek ismerete és a szerencse sem ártott... :)
A hárommilliós kérdésnél elbuktam, mert nem tudtam, hogy az alábbiak közül melyik egy magyar település:
a., Három
b., Öt
c., Hét
d., Tíz
Ma már tudom... :)

CsipkeRózsa 2017.05.11. 18:02:19

Én most a Hétre tippeltem, le is ellenőriztem. Bejött.

Xilit 2017.05.11. 19:00:07

@Frady Endre:

És még csak azt sem mondhattad, hogy nem értesz a matekhoz. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.12. 09:29:24

@Xilit: A vicc az volt, hogy előzőleg szokássá vált, hogy egy kollégám hülye kérdéseket tett fel nekem és én mindenre azt válaszoltam, hogy hét. A többiek azzal poénkodtak, hogy majd a Vágó tiszta ideg lesz, ha minden kérdésére azt válaszolom, hogy hét.
Ezek után, amikor megtudták, hogy úgy estem ki, hogy egy kérdésre azt kellett válaszolnom, hogy hét, én meg nem tettem, napokig ezen röhögtek.
:)))

Xilit 2017.05.12. 10:38:16

@Frady Endre:

De fura, az élet tálcán kínálta a "hetet", és nem éltél vele.
Viszont most adtál egy tippet a lottószámokkal kapcsolatban, no nem a hetesre, hanem azokra, amelyek valamiért sűrűbben fordulnak elő az életemben. Érdekes egyébként a számok spirituális tartalma, a hét - tudomásom szerint - a transzcendens által közvetített ihletettségé, azaz az intuícióé, amelyre Te nem hallgattál, pedig minden hét, ugye? :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.12. 10:48:10

@Xilit: Ezek szerint ezentúl megjátszod a hetest és a hétszer hetest is? :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.12. 10:49:47

@Frady Endre: Sőt, a hetvenhetet is!
Három biztos számod van: 7, 49 és 77. A maradék kettő kijöhet az életed általad említett számaiból. :)

Xilit 2017.05.12. 12:44:38

@Frady Endre:

No de az életem általam említett számai több, mint kettő!
Volt egy időszak, amikor azt játszottam, hogy szorzatokat tettem fel lottószámként. Szerettem kísérletezgetni, de a pénz nem akart még befektetett tőkeként sem visszacsorogni.
Biztosan azért, mert alapjaiban véve a kommunizmusban hiszek, amelyben ugyebár nincs szükség pénzgazdálkodásra.
De mit lehet tudni, a kommunizmus még odébb van, előre a hetek útján! :)

Lehet, hogy holnap mindenkinek lesz minimum egy hármasa az ötösön, ha olvassa Frady Endrét. :) Igazi jótevő vagy! :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.12. 12:56:55

@Xilit: Tényleg jót evő vagyok! És sajnos sokat evő is... :)
A kommunizmusban mindenki képességei szerint dolgozik (ez a kapitalizmusban is működik) és a szükségletei szerint részesedik. Utóbbi utópia, mert ahhoz arra lenne szükség, hogy a leggazdagabbak lemondjanak az extraprofitjukról a szegényebbek érdekében. Már most is van annyi termék a Földön, hogy mindenkinek ki legyenek elégítve a szükségletei, csak nagyon egyenlőtlen az elosztás. Ezen sajnos nem lehet segíteni... :(

CsipkeRózsa 2017.05.12. 13:08:42

Úgy emlékszem, Vágó műsorában nagyon jól szerepelt Héthy Apor nevű nagy tudással rendelkező rokonszenves versenyző is.
Innen is gondolni lehetett, hogy van Hét nevű község.

Ő valószínűleg, későbbi évben, mint Te, neked még nem lehetett ilyen gondolatod.

Xilit 2017.05.12. 13:15:55

@Frady Endre:

Én nem vagyok ilyen borúlátó, jó, kell néhány évszázad - évezred? - , hogy belátóbb legyen az emberiség, de menni fog.
Nekem egy csomó minden tetszik abból, ami manapság történik.
Például, hogy egyre többen kapják fel a fejüket az erősödő fasiszta hangokra, hogy kezdenek szólni, akiket bánt a durvaság, az erőszak, akkor is, ha van veszíteni valójuk, megfélemlítik őket. Kedvemre való, hogy Európa fejlettebb állami egységesülni kívánnak - amiből mi látványosan ki akarunk maradni -, hogy jelen van a szolidaritás - még nálunk is, igaz, nem kormányszinten - , hogy megjelentek a színen a fiatalok, akiknek nem szempont, hogy jobb- vagy baloldal, de fontos a közjó - és ez az igazi. Én az iszlám államok menekülőiben is a fejlődési szükséglet előhívta igényt látom.
Tény, hogy óriási a negatív energiájú emberek ellenállása, de ezt az ellenállást meg kell tanulnunk kezelni, és nem viszonozni. Mi a fejlődés, ha nem ez?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.12. 14:20:04

@CsipkeRózsa: :))))) Őrület, hogy kitaláltad a gondolatmenetemet! :)))
Mondtam a Vágónak, hogy fogalmam sincs a jó válaszról, de ha van ilyen helyiség, akkor kell legyen olyan nevű ember, aki innen kapta a nevét, és elkezdtem ízlelgetve mondani, hogy hármi, háromi, öti, héti, tízi... Erre ő fellelkesedett, hogy ez milyen zseniális gondolat és segítő szándékkal elmesélte, hogy neki van egy kedves játékosa, egy zenész, aki Apor és innen kapta a nevét. Sajnos nem ismertem...
Utána viszont a Facebook-on megkerestem és megírtam neki a sztorit. Azóta Facebook ismerősök vagyunk Héthy Aporral. :)))

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.12. 14:22:38

@Xilit: Naponta olvasom a Bibliát és meg kell mondjam, az emberi jellem szerintem semmit sem fejlődött az évezredek során. Ugyanazok a jó és rossz tulajdonságok vannak mai is, csak a technikai fejlődés ezt elfedni látszik.
Régen lovat loptak, ma autót, de a lényeg ugyanaz.
Sebaj, majd feltámadunk! :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.12. 14:28:41

@Frady Endre: Utánanéztem és kiderült, hogy már csak múltidőben voltunk Facebook ismerősök, mert Héthy Apor 2014-ben, életének 71. évében maghalt. Nyugodjék békében!

Xilit 2017.05.12. 16:43:29

@Frady Endre:

2014.....nyugodjék békében.

A jó és a rossz - erősen leegyszerűsítve. Mindig arra gondolok - legutóbb Bayer kapcsán -, hogy minden kicsi lény szeretetként születik. Nem hiszek eredendő bűnben, de eredendő belső szépségben, igen. Csak nem tudunk leszokni az életbenmaradásért vívott harcról. Nézd meg Orbánt, milyen tipikus példája ennek az őskortól fixálódó, megcsontosodott félelemnek. Piszok nehéz váltani, a tudati átalakulás a legesleghosszabb folyamata az evolúciónknak. Egy könyvben azt olvastam, hogy az emberiség nagyjából a csecsemőkorát éli, annyira messze van még az érettségtől. De közben azért érdemes ismerkedni Shambalával is, ott is emberek élnek, csak kicsit előrébb járnak - néhány dimenzióval. Ott már tényleg nincs pénz, gondolattal állítanak elő mindent. Kína ezért nem engedi el Tibetet, tudni, és használni akarja a titkot. Csakhogy ennek a titoknak a nyitja a tudás, és ezzel a szintű tudással csak nagyon kevesen rendelkeznek a mi kis földünkön.
Te hiszel a feltámadásban? Mert én az inkarnációban, igen.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.12. 17:20:23

@Xilit: Én a Bibliában hiszek, azaz a feltámadásban is. A reinkarnációban nem. Egyszer élünk itt a Földön, egyszer meg majd szellemi testben örökké. Csak az nem mindegy, hogy hol... :)

Xilit 2017.05.12. 18:02:39

@Frady Endre:

Szellemi testben, örökké, de hol? Hát, igen, ha már örökké, piszkosul nem mindegy. :)
Azért én még visszajövök. Túlságosan szerettem a Balatont ahhoz, hogy egyszeri életszerelem legyen.:)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.15. 12:52:21

@Xilit: Ha mindenki, aki a történelem folyamán nagyon szerette a Balatont, visszajönne, akkor el se férnénk a tóban... A mennyei tónál elszabadulna a pokol... :)

Xilit 2017.05.15. 19:46:56

@Frady Endre:

A mennyekben abszolút konszenzus uralkodik, meg fogunk tudni egyezni, ki mikor szálljon alá magyar földre, egyenesen a Balcsi mellé. :)
Ha tudnád, mennyire irigylem azokat a szerencséseket, akiket a tó mellé hozott a gólya. :)

Xilit 2017.05.15. 19:50:33

Te Frady, nem az amuri partizánok-posztod ért meg többszáz kommentet? Ha már víz.....:)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.16. 08:17:18

@Xilit: Az a helyzet, hogy nem emlékszem amúri partizános versre. Ami a nolblogon a legtöbbet kommentelt volt, az a Nosztalgianyúl volt. A blogspotos blogomon kint van:
fradyendre.blogspot.hu/2011/07/nosztalgianyul.html
bár oda senki se írt hozzá semmit. :)
Van egy remek történelmi regény (Karczag György: Idegen páncélban), amiben egy XI. századi, Balaton mellé született jobbágyfiú sorsát lehet nyomon kísérni. Hááát... én őt speciel nem irigyelem a Balatonért... :)

Xilit 2017.05.17. 18:04:21

@Frady Endre:

Igen, a nyúl volt, a Nosztalgianyúl! :))
Mindenki ott volt, Marijja, rapti, maiman, Solide, Elefántok...hirtelenében ők, a nyugiszuris törzslakók jutottak az eszembe. Jó vót, nagyon.
Tudom már, hogy az amurira miért nem emlékezel, ugyanis a partizánok már a posztodból kreált hülyeségeink következményei voltak. Talán akkortájt született, amikor ürgebőrbe varrt békaembereket lepleztek le Orbiék.

Xilit 2017.05.17. 18:10:12

Csikágói Búl.....:))

Nem olvastam Karczag György regényét - eddig.
A Kádár-kori Balaton, amíg élek, nekem az a riviéra.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.18. 10:17:49

@Xilit: Gyerekkoromban minden nyáron két hetet töltöttünk családilag a siófoki OVH (Országos Vízügyi Hivatal) üdülőjében. Imádtam!!!
Sajnos csak 12 éves koromig, mert apukám átment a VITUKI-ba (Vízgazdálkodási Tudományos Kutató Intézet) és onnantól az akkoriban szerzett telkünkre jártunk a ráckevei Duna ágra. Utóbbit évekig tartott megszeretnem...

CsipkeRózsa 2017.05.18. 12:33:24

Nagyon tetszik a Nosztalgianyúl!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.19. 09:37:33

@Xilit: A freemail jelezte, hogy az alábbi szövegű üzenetet kaptam tőled:

"A VITUKI nem a Kvassay zsilipnél volt?
A Dunát sehogyan sem tudtam megszeretni, pedig Balaton előtt és után kötelező hétvégi programként a Hajógyári sziget csücskére vándoroltunk, ahol apánk lelkesen tanítgatott minket úszni. Annyira tiszta volt anno a vize, hogy a véletlen kortyintások ellenére soha semmi bajunk nem történt. Persze, lehet, hogy ebben az is szerepet játszott, hogy anyánk tömte belénk a gyümölcsöt. Ma próbáljon egy átlagos család annyi pénzt költeni, amennyit mi hagytunk a piacon egy-egy héten.
Amúgy Ráckevéről azt hallottam, hogy üdülőparadicsom."

Ugyanakkor itt az üzeneteknél nem találtam, úgyhogy onnan bemásoltam és most válaszolok:
Igen, a VITUKI a Kvassay zsilip melletti magas toronyházban volt. Apukám minden nap kétszer megtette az Óbuda-Csepel utat.
Én nagyon megszerettem a kis-Dunát. Ha le volt zárva mindkét végén a zsilip, akkor tóként funkcionált. Sokat úsztam és eveztem benne. Télen meg jégkorongoztunk rajta. A mi telkünk egyébként Tököl Parkerdő területén volt, a parttól kb. 50 méterre. Pár kilométerre volt a dunavarsányi edzőtábor, úgyhogy rendszeresen láttunk világversenyekre készülő kajakos bajnokokat is. :)

Xilit 2017.05.19. 10:54:11

@Frady Endre:

Szia! Reggel még itt volt. :) Hogy mik nem történnek?

Szóval, óbudai voltál, akkor neked nem kell bemutatni a régi Hajógyári szigetet, a Rómait, a Filatorigátot, a piacot. Én a Hévízi úti általános iskolába jártam, ahol római kori leleteket találtak az építkezés során, azokat később lefedték, hogy megőrizzék az utókornak. Nagyon modern, szép iskola volt, néhány kiemelkedően
jó tanárral......erős nosztalgiám is van a gyerekkorom iránt, ég és föld, ami akkor volt, és ami mára lett.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.19. 11:20:52

@Xilit: Én a Kerék utcaiba jártam, amit '72-be adtak. Volt egy hatalmas tornaterme, ami persze egy évig használhatatlan volt, mert beázott és felpúposodott a parketta. :)
'73-ban Kádár ide hozta el Brezsnyevet iskolalátogatásra, mert akkoriban ez volt a legmodernebb suli Budapesten.
A Hévízi útról jut eszembe, hogy ott fociztam a III. ker. TTVE-ben. Amikor esti edzésen a salakos pályáról véletlenül átrúgtuk a labdát a bádoglemez kerítésen, akkor annak annyi volt, mert senki sem mert átmászni a vadul ugató kutyák és a gyanús alakok közé... Ma ott egyébként egy szép lakópark szerűség van.

Xilit 2017.05.19. 16:38:52

@Frady Endre:

Az én időmben - egy kicsit idősebb vagyok nálad - úgy hívták, hogy OTE pálya, és a környéke nagyon vadon volt, de az ötvenes, hatvanas években elég magas fokon állt a közbiztonság, nemigen akadt félnivalónk. Na most képzeld el, hogy meg kellett keresnem, egyáltalán melyik utca is a Kerék, mert a név megvolt, de a hely nem, az iskola meg végképp kiesett. Mentségemre felhozom, hogy '73-ban, ifiasszonyként, már egy másik kerületet boldogítottam.
Amúgy a közelben laktunk, a Herkules utcában. Kicsi a világ.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.22. 14:38:10

@Xilit: Én meg a Raktár utcában laktam, pont az iskola mellett. A házunk egyik oldalán volt az óvoda, a másikon az iskola, nem kellett sokat utaznom. :)
Meg is döbbentem, hogy később a gimnáziumig 10 percig tartott az út. Ez akkoriban a Martos Flóra Gimnázium volt a Korvin Ottó téren - a rendszerváltáskor mindkettőt átnevezték, így most már Óbudai Gimnázium és Szentlélek tér. Azóta viszont van egy nagy tornaterme, amit irigylek egy kicsit, mert anno csak két aprócska terem volt erre a célra.
Közben megnéztem, hogy az OTE az Óbudai TE volt. Sejthettem volna... :)

Xilit 2017.05.22. 21:56:57

@Frady Endre:

Engem a Raktár utcába hozott a gólya, hét éves koromig laktunk a földszintes, többlakásos, zárt udvarú házban. Mindenre emlékszem, az ötös villamosra, a Miklós téri busz-pályaudvarra.....a Raktár utcában volt egy tejcsarnok, alumínium tejeskannával mentünk a napi adagért, néhány lépcsőn kellett felmenni a boltba. Nagyon régen volt. A Szél u., amely keresztezte a Raktárt, és elvitt a piachoz, kimondottan szép kis utca volt, nagy fákkal, rendezett családi házakkal az úttest két oldalán. Rengeteget sétáltam, és bringáztam rajta, mert hogy imádtam piacozni - ma is! :)
A Fő téren készültek az esküvői fotóim, merthogy ott mondtam ki a boldogító igent, csak akkor még tanácsházának nevezték, az önkormányzatiság még odébb volt. :)

Xilit 2017.05.22. 21:58:29

Ja, én az Árpád gimibe jártam, az út kicsit tovább tartott, mint 10 perc. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.23. 09:41:57

@Xilit: Mi '70-ben költöztünk a Raktár utca 6-ba, amikor ott már javában épült a panel lakótelep. Kezdetben még láttuk a Szentendrei utat és a Duna partot, ám ahogy épültek a Szentendrei út melletti hosszú tízemeletes házikók, úgy csökkent a kilátás. Volt olyan, hogy elmentünk nyaralni és mire hazajöttünk, a Raktár utca - Szentendrei út sarkán álló négyemeletes régi ház hipp-hopp eltűnt. Mozgalmas időszak volt. :)
Én is majdnem az Árpádba mentem (oda jártam matek előkészítőre és a tanár nagyon invitált), de az egyik legjobb barát osztálytársam a Martost választotta és így nekem is az lett szimpatikus. Azután ott is osztálytársak lettünk. Pedig fradistaként nagyon tetszett az Árpád zöld tornaruhája... :)
A polgári esküvőnk nekünk is a Fő téri önkormányzatnál volt. :)

Xilit 2017.05.23. 15:13:51

@Frady Endre:

Dicsekszem, hogy mindenre emlékszem, de a négyemeletesre mégsem. :)
Keresgéltem a neten "anno-képeket", de nem leltem, ami kellett volna. Viszont kezd rémleni, hogy a Szentendrei út felől a Raktár u.jobb oldalán , minthatalánesetleg lett volna egy többemeletes épület. Vagy nem? :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.23. 16:16:10

@Xilit: Igen, a Szentendrei felől a Raktár jobb oldalán volt egy. Valamikor a '70-es évek elején tüntették el.
Most találtam egy '72-es képet:
egykor.hu/budapest-iii--kerulet/elkeszult-az--obudai-lakotelep/495#
amin annak a bizonyos háznak a helyén már épül (és 4-5 emelet magasságban tart) a Szentedrei úti hosszú panel.
:)

Xilit 2017.05.23. 17:49:15

@Frady Endre:

Magasföldszinti, max. egyemeletes, masszív ház élt az emlékeimben, az én időmben a járda mellett még korlát is védte a járókelőket a villamostól.
Ahogy múlnak az évek, egyre sűrűbben időzöm el az emlékeken. Nagyon fontosak, kapocs.
Ez a nagyon kellemes beszélgetés azonban arra is felhívja a figyelmem, hogy nem 100 %-os a memóriám. A fenébe! :)

CsipkeRózsa 2017.05.23. 18:22:01

Most elvittetek írásaitokkal egy óbudai városrész nézelődésre, én arra nem nagyon jártam.

A képek nagyon jól bemutatják a lakótelep területét, jól néz ki.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.24. 10:05:56

@Xilit: Lehet, hogy neked van igazad. Én akkoriban 5-6 éves lehettem, a ház pedig nagynak tűnt... Ki emlékszik már az emeletek számára? :)))
Száz százalékos memóriával egyedül Chuck Norris rendelkezik. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.24. 10:08:07

@CsipkeRózsa: Annyit hallhattad már a dalt, hogy "jöjjön ki Óbudára", hogy itt volt az ideje. :)
Én szerettem azt a lakótelepet, jó volt ott felnőni. 1970-től 1998-ig laktam ott.

Xilit 2017.05.24. 12:02:25

@Frady Endre:

Mi is lenne velünk Chuck Norris nélkül? :)

Xilit 2017.05.24. 14:06:36

De válámi ván, s lehet, hogy áz igázi - jutub, felvétel, mágá lett miliió mos. Hol?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.24. 14:28:56

@Xilit: Nemtom, hol a DVD, de amint megtalálom, meglesz. Ha valaha megtalálom. Lehet, má' lom... :)

Xilit 2017.05.24. 16:17:22

@Frady Endre:

Egy álom válna valóra, ha láthatnálak téged,
amint okos buksidat töröd válasz végett.

Aztán a jutubon fent lévő előadásodat is megnézem lassacskán - jó nézéshez idő kell. Most, hogy nyugdíjas hónapjaimat töltöm, már mindenre van.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.24. 16:44:25

@Xilit: A youtube-on a Zöld zebra mesémet is megnézheted egyszer Fanni lányom előadásában:
www.youtube.com/watch?v=Vo3j7YmIwl4
egyszer az enyémben az ölemben ülő Kincsővel:
www.youtube.com/watch?v=FjQKD318Vzc
:)

Xilit 2017.05.24. 17:56:41

@Frady Endre:

Te Frady, ezt a szöveget megjegezni is jó nagy falat, de, ahogy Fanni még elő is adja!:)
Egyébként tiszta apja ez a kislány.
Vidám lehet nálatok az élet.

No, nézem az öledben ülő Kincsőt. :)

Xilit 2017.05.24. 18:05:54

Úgy tűnik, Kincső kevésbé értékelte híres édesapja művészetét, ő külön történetet él a felvétel alatt. :) Nagyon helyesek vagytok!
Látom, 2012-ben lett feltöltve, azóta óriásit nőhettek a gyerekek. Kincső most is szöszke?
A nagylányod meg mindjárt jelentkezhet a színművészetire. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.25. 09:46:35

@Xilit: Amikor elmondtam a Fanninak, hogy van aki szerint ő tiszta én, sikítva elmenekült. Mostanában nem akar rám hasonlítani. Szavajárása lett, hogy "Minden jót anyától örököltem." :)
Amúgy ő most 14,5 éves és ősztől gimibe megy, spanyol nyelvi előkészítőre a Budaiba. Kincső pedig 9,5. Ő még csak harmadikos.
Én egyébként azért mondtam fel a szöveget, mert Fanni nem akarta megtanulni, ugyanakkor azt vettem észre, hogy a tévén nézve bármit megjegyez. Így felvettem és ő a YouTube-ot nézve memorizálta. :)

Xilit 2017.05.25. 20:57:30

@Frady Endre:

A kamaszkort csak humorral lehet túlélni, mint általában mindent és mindenkit. :)
Emlékszem, az egyik lányod skorpió jegyű, őt felnőttként kell számon tartani, és soha semmi probléma nem lesz vele.
Káprázatos memóriája van Fanninak, így is, úgy is nehéz a szöveg.
Amúgy tetszett neki az ötlet, hogy szerepeljen?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.26. 08:51:37

@Xilit: Fanni a skorpió (október 28).
Ő imád szerepelni. A zöld zebra is úgy keletkezett, hogy indulni akart az iskolai vers- és prózamondó versenyen és ehhez kért tőlem egy mesét.
Amúgy fellépett már énekkarral, vonószenekarral és akrobatikus rock'n'roll-al is. Ja, színpadon pedig az alternatív MU színház egy produkciójában, az iskolában pedig az én színdarabjaimban. Igazi művészlélek... :)

Xilit 2017.05.26. 09:06:05

@Frady Endre:

Mondom, hogy apja lánya.:) Ha az édesapám engem is úgy támogatott volna, mint Te Fannit, egy kicsit kevesebb göröngy lett volna az utamon. De lehet, hogy nekem ez volt megírva.
Szóval, gratula, a sikeres életpálya csak nagy nehézségek árán kerülhető el. :)
A Skorpió gyerekként is felnőtt, ezért felnőttként is megőrzi a gyermeki önfeledtségét. Ellentmondásnak tűnik, de nem az, ellenkezőleg, a teljesség lehetősége egy egész életre.
Azért a szuperérzékenység sok fájdalommal tud járni, de túlélhető. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.26. 09:26:50

@Xilit: A szuperérzékeny és a hisztérika szinonimák? :)))

Xilit 2017.05.26. 09:31:27

@Frady Endre:

Nagyon laza átfedés lehetséges! :)
Bár inkább következmény. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.26. 12:40:26

@Xilit: Minek a következménye? Vagy inkább kinek? :)

Xilit 2017.05.26. 15:47:35

@Frady Endre:

Az érzékenységé. Sokat kell vele dolgozni, hogy az ember megerősödjön, és ne borsó-királykisasszonyként élje le az életét.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.26. 16:11:38

@Xilit: Hááát... ebben az esetben az egész család sokat dolgozik és erősödik... :)

Xilit 2017.05.26. 17:34:47

Most mondd, micsoda kollektív fejlődési lehetőség! :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.29. 10:56:00

@Xilit: Igen kollektivizálódunk a fejlövés helyett... :)

Xilit 2017.05.29. 20:52:51

@Frady Endre:

Fejed ne lődd!
Bendőd tömjed,
attól lesz majd
jó a ködved.

Rosszkedvemre
rávacsiztam,
az élettel
lepacsiztam.

Xilit 2017.05.29. 20:55:40

@Frady Endre:

Milyen felett tudatra vall az önkéntes kollektivizálódás! :))
Bezzeg a régi szép időkben. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.05.30. 09:24:04

@Xilit: :)
Nem főnek fejemben eszek,
Amíg békésen csak eszek.

Amúgy megnéztem az eredeti írásművet, hogy hogyan jutottunk idáig... Kollektív bűnösség okozta tébolyult önfeledtkedés zajlott... :)

Xilit 2017.05.30. 21:05:16

@Frady Endre:

A rám eső részért vállalom a felelősséget. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.01. 09:43:36

@Xilit: Rám már esett olyan rész, amiért nem tudtam vállalni a felelősséget, mert a galambnak kellett volna... :)

Xilit 2017.06.01. 18:01:22

@Frady Endre:

Volt egy versem, amelyben az összes felsorolt, velem valaha megesett baj, probléma, nehézség kutyafüle nem volt ahhoz képest, hogy szmog lógott a pofikámba, s galamb szállott, ó, alája, produktumát nálam hagyva, fejem tetejére rakva.
Szervusz, sorstárs. :)

Most pipa vagyok, kifutott a köménymagos levesem, és magáévá tette a gáztűzhely minden lehetséges pontját. Amíg írtam.
Kellett nekem problémákkal előhozakodni. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.02. 12:39:16

@Xilit: Kömény lehetett a magzápor...
Íme, egy galambpottyos mélylíra:
fradyendre.blogspot.hu/2010/04/galamblelek.html
:)

Xilit 2017.06.02. 13:19:21

@Frady Endre:

Galamblelked értem én,
szeretém.
De, nem lehet, hogy sok dühöd
benned maradva dübörög
tovább, tovább?

Amúgy bitang jó e régi lírád,
mélylélektani hatással bír rám.

Xilit 2017.06.02. 13:33:19

@Frady Endre:

Haladunk az időben visszafelé,
a piacról hazafelé bevágok elé.
:)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.02. 14:31:38

@Xilit: Én egy időgéppel időnként szívesen visszamennék az időben. No, nem résztvevőnek, hanem csak külső szemlélőként.
Szívesen megnézném pl. az utolsó vacsorát. No, nem a Leonardo da Vinci félét, hanem az eredetit. :)

Xilit 2017.06.02. 21:36:35

@Frady Endre:

És meg tudnád állni, hogy nem avatkozol bele a történelembe? :)
Én tuti kiszállnék az időgépből, hogy figyelmeztessem - mintha ő nem tudta volna, mi vár rá.
Akkor ez nem jó ötlet.

Xilit 2017.06.02. 21:41:41

Jó dolog ez az időutazás, irtó izgalmas, nagyon veszélyes, mégis.
Én visszamennék a gyerekkoromba, és megsimogatnám apám vállát - nagyon nehéz élete volt. Olyan jó lenne tudatni vele, hogy nem volt annyira egyedül, ahogyan érezte magát. Csak hát, így utólag, hiába is mondom neki, a figyelmet, a szeretetet menet közben kellett volna, kellene odaadni. Mindenkoron.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.06. 09:44:54

@Xilit: Azt hiszem, az időutazás több bonyodalmat okozna, mint hasznot. Jobb nekünk, hogy időben ott vagyunk, ahol... :)
süti beállítások módosítása